Kennisbank

Wat is technische SEO?

1. Wat is crawling?

Crawling gebeurd wanneer de search engine jouw webpagina bekijkt en daar gaan ze op zoek naar links om nog meer pagina’s te vinden. 

Hoe kan je zien als jouw website gecrawld wordt? Wanneer je met google werkt is het makkelijkste om te zien als jouw website gecrawld wordt of niet via de crawl status binnen google search engine.

2. Wat is indexering?

Indexering is het worden opgenomen van jouw webpagina op google. Hoe doe je dat? Doormiddel van een meta tag. Deze meta tag kan verschillende dingen vertellen. En je plaatst deze snipper altijd in de <head> van jouw website. EHet verteld de search engine hoe jouw website moet geindexeerd worden. Dit is een voorbeeld van een snippet die zegt dat jouw website niet mag geindexeerd worden dus niet mag getoond worden op google (dit is een killer om bezoeker te hebben in google):

<meta name=”robots” content=”noindex” />

3. Interne links

Een interne link is een link van de ene pagina op jouw website naar de andere. Dit helpt google door je website heen te bewegen. Door interne linking creëer je een soort van spinnenweb op jouw website waardoor google kan blijven rond crawlen op jouw website en dat is exact wat google wil.

4. Technische SEO tools

Er zijn verschillende technische SEO tools één van de bekendste is google search console. Het grote voordeel hiervan is dat deze tool volledig gratis is. Maar tegelijk wordt je daardoor ook beperkt. Wil je diepere en meer technische data zien dan kan je gebruik maken van onder meer hrefs deze tool is zeer geavanceerd op alle vlakken van SEO.

SEO statistieken die stijgen

Bekijk onze kennisbank

Waarom is mijn website traag? Oorzaken & Oplossingen
Top 3 vlaamse marketing agencies!
4 soorten digitale marketing

Het ontwerpen van de webstie, van low-fidelity wireframe tot high-fidelity wireframe. Dit doen we tijden het webdesign

Je website zichtbaar maken voor google, technische seo, linkbuilding, keyword research. Kortom alles om jouw website goed te doen scoren in google.

Belang gechten aan de identiteit van je bedrijf. Welk logo wordt er gebruikt, welke kleuren typeren jouw bedrijf, hoe kunnen we dit overbrengen op sociale media en nog veel meer doen we als branding.