Kennisbank

Wat te doen met negatieve reviews?

Wat te doen met negatieve reviews?

Wat te doen met negatieve reviews?

Het is soms snel gebeurd. Een klant die jammer genoeg niet tevreden is en hij kruipt dan achter zijn laptop om een uitgebreide negatieve review te schrijven. Shit… Wat nu? Vooral rustig blijven en blijven ademen!

1. Hoe pak ik de negatieve review aan?

Neem het sportief op! Bekijk de review goed, wie is de klant, wat is zijn negatieve ervaring met mijn bedrijf?, waarom is het misgelopen,… Zet deze zaken op een rijtje en probeer een positieve reactie te schrijven. Let er op dat je excuses aanbiedt en probeer een oplossing te voorzien voor de klant. Nodig hem uit voor een prive gesprek en probeer de negatieve ervaring te veranderen in een positieve ervaring!

2. Zijn reviews belangrijk?

Reviews zijn zeker belangrijk daarom is het dus ook van belang om de negatieve reviews om te toveren in positieve reviews. Zorg dat je altijd snel op de negatieve review kan reageren max 1 week onbeantwoord laten.

Laat je zeker niet doen na een negatieve review en vraag aan klanten waarvan je weet dat ze nog geen review hebben geschreven om er een positieve bij te plaatsen dit kan de negatieve review weer compenseren.

Kan ik een google review verwijderen?

Je kan een google review niet verwijderen. Daarvoor moet je contact op nemen met google en vaak is het zelf dan nog altijd lastig om het te laten verwijderen. Daarom raad ik aan om er sportief op te reageren, je excuses aan te bieden en een eventuele oplossing zoeken voor de ontevreden klant.

Bekijk onze kennisbank

Wat te doen met negatieve reviews?
Jouw social media laten beheren