Kennisbank

4 soorten digitale marketing

4 soorten digitale marketing

4 soorten digitale marketing!

Er zijn namelijk 4 soorten van digitale marketing.

  • Content marketing
  • SEO (search engine opitmization)
  • Betaalde advertenties
  • SMM (social media marketing)

Deze 4 soorten van digitale marketing hebben niet altijd effect als je deze afzonderlijk gebruikt. Voor een optimaal resultaat heb je een marketing agency die zich kan richten op alle 4 de strategieën.

1. Content marketing

Content marketing kan je beschouwen als de branding tak van het spectrum. Je wil met content marketing een bepaald gevoel oproepen bij een potentiële klant en je wil dit doen doormiddel van content. Content die je terug vindt op de website, social media of andere marketing kanalen.

2. SEO (search engine optimization)

Search engine optimization is het organisch proces van bovenaan komen te staan in google. Dit is de meest natuurlijke manier van marketing en ook de meest effectieve. Het grote voordeel aan SEO is dat wanneer je stopt met het actief onderhouden van de SEO tactiek die is uitgestippeld dan blijft de geplaatste content nog altijd voor verkeer naar de website zorgen. Dit heb je niet bij advertenties. Als je het budget uit de advertentie haalt dan stopt die met leads genereren dit heb je nooit met SEO.

3. Betaalde advertenties

Door gebruik te maken van betaalde advertenties dan geef je een budget aan in dit voorbeeld google. En dan zorgt google ervoor dat je website getoond wordt bovenaan de SERP. Wanneer kunnen betaalde advertenties handig zijn? Wanneer je de concurrent wil uitschakelen. Simpel vaak wordt dit puur gedaan om boven de concurrent uit te komen en niet om voor altijd bovenaan google te staan zoals bij SEO.

4. SMM (social media marketing)

Het is een vorm van marketing dat tegenwoordig niet meer weg te denken is. Dit wordt aangetoond wanneer ik vraag aan chat gpt:

“hoeveel procent van de benelux gebruikt social media?”



 

Chat gpt: Het percentage mensen dat social media gebruikt in de Benelux (België, Nederland en Luxemburg) is hoog, maar verschilt enigszins per land. Volgens recente statistieken uit 2023 ligt het social media-gebruik in de Benelux als volgt:

  • Nederland: Ongeveer 90% van de bevolking gebruikt social media. Dit percentage is gebaseerd op de actieve gebruikers van platformen zoals WhatsApp, Instagram, Facebook en LinkedIn.
  • België: Ongeveer 82% van de bevolking is actief op social media. Hier zijn Facebook, WhatsApp, en Instagram ook de meest populaire platformen.
  • Luxemburg: Hoewel Luxemburg minder inwoners heeft, ligt het percentage social media-gebruik ook rond de 85%.
    Gemiddeld genomen gebruikt meer dan 85% van de inwoners in de Benelux social media. Dit hoge percentage komt mede door de goede internettoegang en de populariteit van mobiele apparaten in deze regio.
    Wil je meer gedetailleerde informatie over specifieke platformen of trends?

Niet alleen door het grote gebruik van social media maar ook vooral door de beïnvloedbaarheid die je hebt op social media. Mensen nemen heel snel info van je aan wanneer dit ook correcte info is en onrechtstreeks kan je dan als snel je doelgroep beïnvloeden in de positieve zin. Twijfel niet langer en maak gebruik van professionele social media marketing!

Bekijk onze kennisbank

Waarom is mijn website traag? Oorzaken & Oplossingen
Top 3 vlaamse marketing agencies!
4 soorten digitale marketing

Het ontwerpen van de webstie, van low-fidelity wireframe tot high-fidelity wireframe. Dit doen we tijden het webdesign

Je website zichtbaar maken voor google, technische seo, linkbuilding, keyword research. Kortom alles om jouw website goed te doen scoren in google.

Belang gechten aan de identiteit van je bedrijf. Welk logo wordt er gebruikt, welke kleuren typeren jouw bedrijf, hoe kunnen we dit overbrengen op sociale media en nog veel meer doen we als branding.